szombat, augusztus 29, 2009

Limoncello kehely

Sajnálatos módon kezd az idöjárás nagyon ösziesre fordulni. De fittyet hányok a rossz idöre és még mindíg gyártom a fagyikat. Sehol sincs az köbe vésve, hogy csak melegben lehet hódolni a nyalkodásnak. Igazságszerint már hetek óta rákészültem erre a savanykás csodára, mert otthon jártamban természetesen gasztro-újságokból is feltankoltam. Erre a Kiskegyed konyhájában bukkantam és nagyon megörültem, mert a Limoncellot imádom. Dacára annak, hogy a citromért nem igazán rajongok. Olyannyira jól sikerült a tegnapi föpróba, hogy az utolsó cseppig elfogyott. Majd nem 100%-ig tartottam magam az eredeti recepthez. Csak annyit változtattam, hogy az eredetileg 3 dl joghurtnak, csak a felét használtam, 1,5 dl-t. A hiányzó 1,5 dl-t Mascarponéval pótoltam, így sokkal krémesebb lett.





2,5 dl tejszín
7 e.k. porcukor
1,5 dl natúr joghurt
1,5 dl Mascarpone
1 citrom reszelt héja, leve
2 dl Limoncello
citromfülevelek


A tejszínt kemény habbá vertem. Kikevertem a joghurtot, a Mascarponét a citrom héjával és levével, valamint a Limoncello felével. Összeforgattam a tejszínhabbal, majd a fagyigépbe töltöttem és megfagyasztottam. Kelyhekbe kanalaztam, ráöntöttem a maradék citrom likört és citromfülevelekkel diszítettem.

12 Comments:

Wise Lady said...

Nagyon tetszik. A citromot én imádom.

Limara said...

Itt tombol a hőség, kész vagyok teljesen! Nagyon jól esne most ebből a csodából! :))

lúdanyó said...

Tényleg nagyon jó lehet! Nálunk már nagyon nagy szél van és eső. Limara hozzátok is el fog érni :(.

Ancsika said...

Esö már nincs errefelé, viszont irgalmatlan nagy szél van és elég hüvös. De legalább a nap süt.
Limara! Küldök a széllel egy kis fagyit ! :))

Vesta said...

Ma készítettem el gyorsan ebéd után a málna mascarponédat! És máris itt a következő desszerted, amit feltétlenül ki kell próbálnom!Eszembe nem jutott volna régebben, hogy tiramisun kívül mi mindenbe jó a mascarpone!

Reni said...

na asszem ilyesmi dolgokkal fogom magam kényeztetni az elkövetkezendő két hétben :]

erős ildikó said...

Nálunk még nagyon tart a nyár! Remek ötlet ez a kehely, én is nagy citromimádó vagyok!

Chef Viki said...

Pavlovi reflexek: csurog a nyálam :-))

Nagggyon szeressem a Limoncello-t én is :-D

És jelentem, ide is megérkezett a nagy szél, eső egyelőre nincs.

Kata said...

Ezt most el tudnám nyalogatni, pedig most már nincs olyan meleg.

szepyke said...

Itt szél, és eső és szürke ég, viszont meleg délelőtt, aztán estére 17 fok... Szuper!

Mian! Ez megint tökéletes lett! Már hiányoztak a fagyijaid!:D

duende said...

Na ez abszolút az én fagyim! Kérek szépen!

A citromfagyi a kedvencem, a legeslegesleg. :)

Majd festés után megcsinálom ezt a finomságot, úgyis limoncellot is akarok készíteni.

Ancsika said...

Örülök, hogy ilyen sok citromrajongó olvasóm van! :) Tényleg érdemes kipróbálni, mert nagyon finom! :) Azt hiszem ma is csinálok még egy adagot!