hétfő, augusztus 24, 2009

Két sajtos cukkinileves

Már említettem, hogy a kertem ontja a cukkinit. Tényleg annyi cukkini van, hogy szinte már nem is tudom megcsinálni, így jól tartom a szomszédságot is. Azért vannak még ötleteim, így most egy különleges, sajtos, gyorsan elkészíthetö levest okoskodtam ki. (de már töröm a fejem a következö fogáson, mert nap-nap után érik a következö adag)




2 fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
500 g cukkini
40-50 g vaj
2-3 e.k. olivaolaj
2-3 e.k. liszt
750 ml zöldséglé
250 ml fehérbor (elhagyható)
80 g Gouda reszelt sajt
200 g tejszínes krémsajt
1 cs. kapor
só, bors

A vajat felmelegítettem, tettem bele kevés olivaolajat. Ezen pároltam meg a hagymát arany színüre. Belenyomtam a fokhagymát és a lereszelt cukkinit. Pár percig pároltam, majd megszórtam liszttel és így is pirítottam 3-4 percet. Felöntöttem a zöldséglével, hozzáöntöttem a bort. Sóztam, borsoztam. Közben a kaprot apróra metéltem. Amikor puha lett a cukkini - ez is csak pár perc - hozzákevertem a 2 féle sajtot. Összeforraltam és megszórtam a kaporral.
Melegen és hidegen is nagyon finom.

14 Comments:

tökmagi said...

A cukkinit,miért nem rakod el télire?cukkini fasírtként,sajtosan?

Chef Viki said...

Abszolút a boros verzió mellett teszem le a voksomat :-)

Névtelen said...

Nálunk is hasonló a helyzet cukkini-ügyben, folyamatosan érik. Én fagyasztás párti vagyok, persze csak addig, amíg van hely a mélyhűtőben :) Mindenféle formátumban tettem már hidegre: gyalulva, reszelve, kockára vágva, karikára vágva, félbevágva tölteni stb. Azt hiszem a legközelebbi adagból azért ki fogom próbálni ezt a finom leveskét. Már csak azért is, hogy kis családomat megbotránkoztassam vele: Levest?! Cukkiniből?! Miért ne?

trinity said...

Finom ez a leves, a krémsajt mindent annyira feldob!
Próbáltad már kaprosan , főzelékként? Az is szuper, kis kapri bogyóval....

erős ildikó said...

Ez a cukkini tényleg nagyon klassz zöldség, és remekül megy a sajtokhoz, szerintem nyerő páros. Nagyon megkívántam a levesed!

Ancsika said...

Töki! tudom, hogy lehet fagyasztani, csak már gombostünyi hely sincs a mélyhütömben!!! :))

Ancsika said...

Viki! nem csalódom benned! :)

Ancsika said...

Curi! biztos nem csalódni, hanem örülni fog a család, mert tényleg nagyon finom!

Ancsika said...

Trinity! csináltam már fözeléket is, de nem kaprival! Jó ötlet! :)

Ancsika said...

Napamátka! biztos van még cukkinid...... :)))

Macus said...

Hasonló cipőben járok, már ami a cukkinitermést illeti. Pár ötlet cukkínire:
- A cukkínit lehet kovászolni is, mint az uborkát. A nagyobbakat uborkányi darabokra vágom.
-Hétvégén cukkínis sütit csináltam (Limara cukkínis kenyere adta az ötletet), így:
3 tojást, 30 dkg cukrot és 1 cs. vaníliáscukrot kikevertem. Hozzáadtam 2 dl étolajat 35-40 dkg hámozott (kislyukú reszelőn) reszelt cukkínit. Majd 30 dkg lisztet, 5 dkg kakaóport elkevertem 1 cs. sütőporral, belekevertem a tésztába.
Vajjal kikent lisztezett (torta)formába öntöttem. Forró sütőben, erős lángon 10 percig, majd kis lángon tűpróbáig sütöttem. (Nem néztem pontosan , de kb. 45-60 perc.)
A cukkínit észre sem lehet venni benne, viszont finom, omlós tészta lett.
- Mártogató, szendvicskrém is készülhet belőle.
A olajon megsütni, só, bors. Ha kihűlt tejföllel turmixolni. Ízlés szerint fűszerezni (pl. petrezselyemzöld, fokhagyma...).
- cukkinilecsó, cukkinipesto (neten láttam), de tzatzikinak is jó.
- A nagyokból lehet töklekvár.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Morzsika City said...

Macus! Köszi! :)

Unknown said...

Szia Ancsa! Segíts rajtam! Úgy emlékszem, hogy volt az oldaladon egy sült túrótorta recept. Jól emlékszem? Nem találom! Pedig el szeretném készíteni. Írnál ezzel kapcsolatban az emailemre? Előre is nagyon köszi!

Morzsika City said...

Andi! email ment! :)