péntek, augusztus 07, 2009

Áfonya-Mascarpone parfé

Ez a poszt kicsit megkésve, a hétvégén vásárolt áfonyából készült és már réges rég meg is ettük. Nagyon finom, üdítö, krémes; pont olyan, amilyennek egy parfénak kell lennie.



1 vanilia rúd
125 ml tej
3 tojás sárgája
70 g cukor
300 g áfonya
250 g Mascarpone
2 t.k. vágott pisztácia
mentalevél

A vanilia rudat hosszában kettévágtam, magjait kikapartam. A rudat és a magokat is beletettem a tejbe es felföztem. A tojássárgákat a cukorral kikevertem, majd vízgöz felett habosra vertem. A vaniliás tejet rászürtem és tovább a vízgöz fölött addig vertem, míg sürü krémet nem kaptam. Kihütöttem. 250 g áfonyát pürésítettem. A mascarponét habosra kevertem, majd a kihült tojásos masszához adtam. A megmaradt áfonyából pár szemet félretettem a díszítéshez, a többit kicsit megvágtam és az áfonyapüréhez kevertem. Így kevertem bele a tojásos, mascarponés alapba. Egy négyszögletes formát kibéleltem folpack-al és belesimítottam a masszát. Mélyhütöben min. 4 óra szükségeltetik, de jobb, ha egy éjszakát hagyunk neki.
Az elkészült parfét felszeleteltem; vágott pisztáciával, áfonyával és mentalevéllel díszítettem.

4 Comments:

Karulino said...

Júúj! Nagyon jól néz ki! A színe gyönyörű, az íze is biztosan fenséges volt.

erős ildikó said...

Ez valami csoda! És nagyon szeretem az áfonyát...

trinity said...

Jajj, hogy már rég elfogyott....kár!
Olyan szép a színe, az ízét meg nem nehéz hozzáképzelni...(nagy sóhajos smiley)

KOS - SOK(K) said...

Uhh! Hát ez istenien néz ki! Már csak ez kellett nekem.... Mit nem adnék, ha most idevarázsolódna elém. Hamm - bekapnám egyben!
Tulippe